سرکیسه کردن مشتری به بهانه فروش روغن

سرکیسه کردن مشتری به بهانه فروش روغن

فروش اجباری کالا در فروشگاه های اردبیل

فروش اجباری از مصادیقی است که با تعزیر روبرو می شود . به عبارت ساده تر فروش اجباری کالا به مشتری نوعی جرم محسوب می شود . اما به سادگی آب خوردن شاهد فروش اجباری انواع کالاها در ضمیمه فروش روغن در فروشگاه ها هستیم . کمبود روغن که چند صباحی است اخبار آن را در رسانه ها می خوانیم باعث شده سوء استفاده گران همیشه حاضر در صحنه فرصت طلبی وارد میدان شده و فروش روغن در فروشگاه ها را منوط به خرید کالاهای دیگری که به دلیل گرانی از سفره مردم حذف شده کنند .
آیا فروشگاه ها مقصر اصلی این فروش اجباری هستند ؟ ابتدا باید گفت که فروشگاه ها به هیچ عنوان حق ندارند فروش کالایی را منوط به خرید کالای دیگری کنند و هیچ کالایی را نمیتوانند به صورت اجباری با هر روشی به مشتری تحمیل کنند، پس فروشگاه ها با اجبار خرید کالای دیگر در کنار روغن عملا خلاف می کنند . اما تمام ماجرا این نیست ، تولید کنندگان و شرکت های توزیع کالا اصلی ترین مقصر این پدیده هستند . به نحوی که شرکت تولید کننده روغن کالاهای دیگری را نیز تولید می کند با توجه به گرانی های اخیر از سبد خرید مردم حذف شدند یا به طور کلی مشتری چندانی ندارند ، بنابر این از فرصت نیاز شدید بازار و مشتری به روغن سو استفاده کرده و فروشگاه ها را ملزم میکنند در کنار خرید روغن باید کالاهای دیگری را نیز خریداری کنند و در ادامه فروشگاه ها نیز مجبور می شوند کالای اجباری را در کنار فروش روغن به مردم تحمیل کنند تا متضرر نشود. شرکت های توزیع نیز از همین روشن برای کالاهایی استفاده می کنند از در انبارها مانده و مشتری ندارد .
بررسی های میدانی خبرنگار روزنامه برای اردبیل نشان میدهد این پدیده در برخی فروشگاه های اردبیل روی میدهد . در کنار فروش روغن اقلامی مانند رب ، تن ماهی ، مواد شوینده ، محصولات کنسروی و … به اجبار به مشتری فروخته می شود و مشتری هم چاره ای جز خرید ندارد چون در غیر این صورت نمیتواند روغن مورد نیاز خود را تهیه کند .
این پدیده از دو زاویه مورد بررسی است ، اول اینکه این هماهنگی و سیستم سرکیسه کردن مشتری با چه سرعتی سازماندهی می شود و چگونه مثل ساعت کار میکند و هیچ مشکلی عملیاتی کردن آن به نفع سودجویان پیش نمی آید در صورتی که تصکیکاتی که به نفع مردم گرفته میشود هزاران مشکل تراشیده میشود تا به منزل مقصود نرسد. دوم اینکه نقش و جایگاه مسئولین ذیربط در این امر کجاست و چگونه می شود در جلوی چشم همه کالای اجباری را با فراغ بال به مشتری می فروشند و اقدام موثری انجام نمیگیرد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *